Blog
03
04
2016

MINU SUHKRUVABA KUU

By Janika 0

Ajendatuna viimasena loetud raamatust „Magus veri“ (Ann Fernholm) otsustasin nüüd aprillist alustada suhkruvaba kuuga. Küsid, miks? Kuna tunnen, et suhkur on tasapisi ligi hiilides saanud minu sõltuvuseks. Ei möödu päevagi, kus ma midagi magusat ei tahaks ning tean, et sama mure on paljudel paljudel naistel, aga ka meestel. Mul ei ole suhkruga küll otseselt probleemi – liikuva töö tõttu suudan ma selle energia kenasti ära kulutada, kuid järjest rohkem leiavad uurijad tõestusmaterjali mitmete haiguslike seisundite ja liigse suhkrutarbimise seotuse kohta. Mul pole õnneks olnud siiani ka probleeme veresuhkruga, kui olen vereproovi tegemas käinud, kuid aeg-ajalt tunnen veresuhkrutaseme kiiret langust, mis tekitab nõrkust ja külma higi – seega olen miskipärast veresuhkrutaseme kõikumistele üpris tundlik. Samuti näitas mõni aasta tagasi tehtud geenitest (KOGT), et mul on geneetiline eelsoodumus II tüübi diabeedi tekkeks. See raamat avas mõnes mõttes mu silmad ning pani mõtlema ja seepärast tahaksin sellist eksperimenti omal nahal kogeda.

Pikka aega arvati, et kõrge kolesterooli ja vererasvade (triglütseriidide) tasemega on seotud küllastunud rasvad. Nii Eestis kui ka mujal maailmas käis lainetusena üle madala rasva ja kõrge süsivesikutetasemega dieedi ülistamine: poelettidele ilmusid light jogurtid, kohupiimad jm „tervisetooted“, mis olid väga rasvavaesed, kuid palju suhkrurikkamad, et ikka hästi maitseks. Võrdle poes erinevate piimatoodete rasva- ja suhkrusisaldust – mida madalam rasvatase, seda kõrgem suhkrutase J

Nüüdseks on selgeks saadud, et probleem ei ole vaid rasvades, vaid süsivesikutes ning just suhkrus – liigne suhkrutarbimine põhjustab vistseraalse (ehk kõhusisese) rasvataseme kasvu sh maksa rasvumist, mis võib viia teise tüübi diabeedi tekkeni (maailmas pole olnud kunagi nii palju II tüübi diabeetikuid kui praegu!). Pole lõpuni selge, kas ja kuidas mõjutab suhkur kasvajate teket, kuid kiirendab vähirakkude kasvamist kindlasti. Samuti aitab liigne suhkur kaasa pärmseene ehk Candida vohamisele, olles pärmseentele toiduks. Erinevatest haiguslikest seisunditest ja liigsest suhkrutarbimisest ning nendevahelistest seostest võib jäädagi kirjutama, kuna materjali leidub tohutult palju. Soovitan vaadata ka paari dokumentaali, kus tehti huvitavaid katseid: https://www.youtube.com/watch?v=9E9bnjwQG9s

https://www.youtube.com/watch?v=-8eQ_8Jogcw

Alusta koos minuga oma suhkruvaba kuud, oleme üksteisele toeks, jagame muljeid ja muudame oma toitumisharjumusi! Olen kindel, et kui suudame kuu aega suhkrut vältida, oleme sellest surnud ringist väljas ning saavutame stabiilsema veresuhkrutaseme ja energilisema uue mina! J

Usud või mitte, aga lisatud suhkrut leidub igal pool – nii magusas kui ka soolases valmistoodangus sh leib, pastakaste, valmissupid, kastmed (sh ketšup) jne. Minu eesmärk on vältida kuu jooksul lisatud suhkrut nii palju kui võimalik st seda, et puuvilju ja juurvilju plaanin kindlasti süüa.

Liitu facebooki grupiga „Minu suhkruvaba kuu“ ning kirjuta lühike postitus iseendast – milline on Sinu suhe suhkruga ja miks soovid koos minuga suhkruvaba kuud pidada. Jagame grupis kogemusi, häid nippe, kuidas magusaisu peletada, suhkruvabu retsepte ja oleme üksteisele nõrkushetkedel toeks. Valin 8.05 välja kolm tublit suhkrust loobunut, kes võidavad endale korvi värskete puuviljadega Allfreshilt (www.puuviljakeskus.ee) ja Merilin Taimre retseptiraamatu „Mu süda kuulub kolmele: toidule, sinule ja minule“ (www.paljasporgand.ee).

logo

 

Edukat suhkruvaba kuud!

Janika

author: Janika