Blog
04
11
2015

KÕHULIHASTE TREENIMINE – KUIDAS SELLEGA ON?

By Janika 0

 

Abs_Main

Oktoobrikuu Cosmopolitanis andsin nõu, kuidas kõhulihaseid treenida ja mida vältida artiklis „5 harjumust, mis su kõhule halvasti mõjuvad“. Peatuksin kõhulihaste treenimisel veidi pikemalt ka siin ning püüan kummutada mõningaid müüte, mis siiani ringlemas on.

Mitmed kliendid on minult küsinud, et kuidas ma saaksin kõhult ja külgedelt rasva vähemaks ning milliseid kõhulihaste harjutusi selleks tegema peaksin. Kahjuks pole olemas ühtki universiaalset harjutust, mis paneks kõhult rasva sulama. Usun, et kui kunagi selline harjutus leitakse, saab see inimene küll väga rikkaks 🙂

Tegelikult on aga nii, et lokaalselt rasva põletada pole võimalik – seega pole mõistlik kõhurasva vähendamiseks teha palju istessetõuse jm kõhulihaste harjutusi vaid treenida kogu keha kui tervikut ja kindlasti korrigeerida toitumist. Ringlemas on ütlus, et abs are made in the kitchen ja tõsi ta on – et meie sixpack nähtavale tuleb, on vaja madalat rasvaprotsenti ja muidugi ka kõhulihaseid treenida. Samas ei peaks kõhulihaste treening sisaldama sadat kordust crunche vaid kogu kere keskosa hõlmavaid harjutusi ning kindlasti lisaks dünaamilistele harjutustele on olulised ka staatilist pinget tekitavad kerelihaste harjutused.

Kindlasti tuleks kerelihaste treenimisel lisada kavasse ka harjutus, kus töötavad seljasirgestajad. Need on kõige lihtsamalt väljendatuna lihased, mis on meie lülisamba ümber ja sirutavad meie selga ehk suurelt osalt tänu neile lihastele seisame me püsti. Seljasirgestajad on küll pigem tugevad lihased ning rohkem on probleeme kõhulihaste jõuetuse ja vähese aktivatsiooniga (räägin siinkohal puhtalt enda kogemusest), kuid siiski tuleks ka seda lihasgruppi treenida, et vältida pingeid, vigatusi ja probleeme seljas. Parimaks harjutuseks on siinkohal korraliku tehnikaga jõutõmme, mis võib olla alustajale esialgu üsna keeruline ja tehniline, kuid lisaks seljale töötab selle harjutuse puhul ka hulk teisi lihasgruppe – reied, kere jne. Olen ise treenerina kindlasti baasharjutuste usku – rohkem lihasgruppe töösse lülitades kulutame rohkem energiat ja õpetame keha tegema lihastevahelist koostööd.

Siinkohal tahaksin kindlasti välja tuua ka harjutuste puhta tehnilise soorituse tähtsuse ning see kehtib tegelikult ükskõik mis harjutuse kohta. Parimad tulemused tagab kindlasti harjutuste korrektne sooritamine – oluline ei ole mitte kvantiteet vaid kvaliteet. Suurepärase tehnikaga ning kerelihaseid korrektselt pingutades pole võimalik palju kordusi teha.  Kehv tehnika võib kaasa tuua pingeseisundi või halvemal juhul isegi vigastuse mõnes teises kehaosas või piirkonnas ning soovitan siinkohal julgelt oma treenerilt nõu küsida, kuidas harjutust sooritada ja mis oluline on.

Kõhud trimmi!

 

IMG_2480

author: Janika